Dnes len rýchlovka. Od nového roka budú prepravcovia (nad 3.5 tony) platiť štátu poplatok za každý kilometer, ktorý prejdú po štátnej socialistickej diaľnici a niektorých vybraných cestách prvej triedy. Navyše samozrejme stále zaplatia aj existujúci poplatok za použitie každého kilometra slovenských socialistických ciest vo forme spotrebnej dane a DPH uvalených na pohonné hmoty. V platení za užitočnú službu samozrejme nie je nič zlé, avšak je to katastrofa, keď sme donútení platiť jedinému monopolnému dodávateľom tejto služby - štátu (ktorý sa do tejto monopolnej pozície dostal pomocou hrozby násilia voči každému kto by chcel jeho postavenie chcel ohroziť pomocou lacnejšej a kvalitnejšej služby). Výsledkom je samozrejme neskutočne predražená a nekvalitná služba. A to predraženie môžeme kľudne vnímať ako daľšiu formu skrytého zdanenia.
Pretože, kto iný, ako obyvateľstvo zaplatí tieto dodatočné poplatky za diaľnice? A to hneď niekoľkými spôsobmi:
Najprv nás štát okradne o peniaze, ktoré použije na stavbu predraženého mýtneho systému. Predraženého tak ukrutným spôsobom, že by vyšlo lacnejšie zamestnať na desať rokov armádu nezamestnateľných absolventov socialistického školstva a postaviť ich s ceruzkou a notesom na každý kilometer spoplatnených ciest. Tak by mohli miesto bezdrôtových snímačov proste zapisoval na papier EČV okoloidúcich kamiónov.
Následne nás štát okradne o peniaze, ktoré potrebuje na prevádzku tohoto systému, ktorá bude - ako inak - katastrofálne drahá a neefektívna.
A nakoniec nás štát rafinovaným spúsobom okradne o daľšie nemalé peniaze, ktoré od nás budú nútení vyberať kamionisti a prepravné firmy, pretože svoje signifikatne vyššie náklady budú nútení zohľadniť v kalkulácii svojich cien. Tí prepravcovia, ktorým ich vyjednávacia pozícia neumožní tieto náklady premietnuť do cien budú nútení buď ušetriť náklady inde (a teda budú poskytovať nekvalitnejšiu a menej bezpečnú prepravu), alebo opustiť trh a prestať podnikať v tejto oblasti, ktorá sa vyznačuje celkom vysokou mierou konkurencie a marže a zisky sú stlačené na minimum. Zvýšenie cien prepravy sa ale nedotkne iba zákazníkov týchto prepravných firiem, ale všetkých obyvateľov - konečných spotrebiteľov. Pretože spotrebiteľ je na konci každého výrobného reťazca. A teda ak teda napríklad obchodníci (Tesco) budú musieť zaplatiť viac za prepravu tovaru do svojich obchodov, tak rovnakým spôsobom ako prepravcovia, aj obchodníci premietnu tieto náklady do svojich cien.
A tak v rámci trochu cynickej spravodlivosti, sa celé finančné bremeno, dodatočná daň a daľší malý kúsok parciálneho otroctva vráti naspäť k tým, ktorí sa hlasovaním vzdali svojej vlastnej slobody a prirodzených práv v prospech bandy kriminálnych sociopatov, ktorí im sľúbili kúsok bohatstva niekoho iného.
Kto velebí krádež, sám do svojho domu zlodeja pozýva.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment